Medya ve Eğlence

Medya sektörü,

her geçen gün büyümekte ve giderek daha fazla talep görmektedir. Medya sektörünün en önemli özelliği büyüklü küçüklü çok sayıda basın organından oluşmasıdır. Radyo kanalları, televizyon kanalları, gazeteler ve internet medya sektörünü oluşturur. Günümüzde sosyal medya alanındaki gelişmeler sosyal medya hesaplarının da medya organları arasında yer almasını sağlamıştır. Dünyada eğlence endüstrisinin derinliğini yaklaşık 100 milyar dolar civarındadır ve Türkiye bundan yüzde 1 pay almaktadır. Medya ve eğlence sektörlerindeki dijital dönüşüm tedarik zincirinin tüm süreçlerini etkilemektedir. Şirketler, işletme planlarını uygulamak ve analog ürün satışlarındaki hızlı düşüşleri telafi etmek adına yeni gelir kaynakları bulmak için mücadele vermektedir.

Türkiye ekonomisinin büyüme performansı son yıllarda cumhuriyet tarihi ortalamalarının altında kalırken, eğlence ve medya (E&M) sektörü görece olarak güçlü seyrini sürdürmektedir. Türkiye 2022 yılı Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre toplam yatırımlar rekor düzeyde artarak 63,89 milyar TL’ye ulaştı. Medya yatırımları 52 milyar 92 milyon TL’ye, reklam yatırımları ise 10 milyar 97 milyon TL’ye yükseldi.

Reklam ve medya yatırımları 2022 yılında 2021 yılına göre yüzde 90 gibi oldukça yüksek bir oranda arttı. TV yatırımları bugüne kadar gerçekleşen en hızlı büyüme oranına ulaştı. Basın yatırımları sektöre yeni giren reklamverenler ile pozitif yönde gelişim sergiledi.

Türkiye’de 2022 yıl sonu medya ve reklam raporuna göre, organize medya sektörü (dijital partner) 15,33 milyar TL, direkt satın alma 21,17 milyar TL olarak raporlandı. Organize ve direkt satın almanın toplamı 36,5 milyar TL’ye ulaştı, 2021 yılına göre yüzde 93,46 büyüme gerçekleşti.Reklamın yayınlandığı cihaz türüne göre dijital medya yatırımlarına bakıldığında, mobil cihazlar yüzde 73’lük pay ile dijital medya yatırımlarının en fazla yapıldığı mecra oldu.Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de artan Connected TV kullanımlarının sonucunda, Connected TV yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 152,5 artarak 310 milyon TL’ye ulaştı.

ICS Bağımsız Denetim SMMM A.Ş. media ve eğlence sektörünün değişik alanlarındaki müşterilerine farklı hizmetler sunmaktadır.